måndag 22 september 2008

Rött gult och grönt i Meåfors











5 kommentarer:

Anonym sa...

Så underbara bilder! Bilderna med getterna och kossorna gillar jag allra bäst, men alla är underbara!

mvh, Anja

Anonym sa...

gillar du hösten eller.. :-)

mossfolk sa...

Hösten är en underbar årstid. Jag älskar alla vackra färger!
Är det kor som får komma ut hela året?

Torparfrun sa...

Jo höstens fina färger gläder mej!
Korna går i stora beteshagar hela barmarksperioden. De mjölkas inte utan kalvarna får allt det vita. Under vintern har de en rasthage de kan gå ut och lufta sig i när de vill, vilket är nästan jämt.

Anonym sa...

Hejsan!
Emmeli från Sundsvall här. Vad kul att du hittade min blogg (Emolli.bloggspace.se Pigan på bondgården). Jag har kollar runt en hel del på din blogg med nu och jag längtar erdan tillbaka till Meåfors när jag ser alla vackra bilder. Jag blev lite Norrlandssjuk när jag var där uppe och hade inte velat åka hem om det inte vore för att jag längtade efter fästmannen...
Men det första jag sa till honom var att vi skulle flytta Norr och skaffa oss en gård där. Han har själv rötterna i Ramsele, Sollefteå och Näsåker. Men lät ändå lite tveksam. Han gick i alla fall med på att vi kunde skaffa oss en stuga där uppe när vi får möjlighet.
Tack för att jag fick titta på eran "gård", det var mest djuren jag spanade in. Jag är fortfarande jätte imponerad över vallningen med hunden på getterna.
Är det okej för dig att jag lägger in din blogg på mina favoriter på min blogg så att andra kan hitta din sida genom min?
Ha det bra
Mvh Emmeli