måndag 18 augusti 2008

Flygande skotrar, sprutande myrgegga och spelemän

Min lördag innehöll både flygande skotrar, myrgeggssprut och spelemän. Jag stod under dagen och sålde min getost och getmese på ATV-träffen i Myckelgensjö. Där var det uppvisning med två killar som hoppade med sina skotrar och gjorde trick i luften.
Mud race var en tävling där man skulle ta sig så långt som möjligt över en sönderkörd myr. Detta visade sig vara en uppvisning i hur man vinschar upp fyrhjulingar ur myrgegga efterssom de flesta körde fast i banan.

En god vän frågade sig hur jag som kämpat mot mera bilism kunde roa mej med att titta på sånt här. Svaret var att jag fick dem att köpa getost och getmese för pengarna istället för mera bränsle till sina leksaker.
Publiken var tillräckligt stor för att ge mej en hyfsad förtjänst av försäljningen och dessutom var det en familjär och trevlig stämmning på hela tillställningen.
På kvällen for jag med min mamma och barnen till Rafnastämman i Ramsele. Där buskspelades det överallt och barnen fick pröva på att spela fiol.

Hmm, jag lyckas inte få med fler bilder just nu så jag sätter till resten av bilderna senare. Nu måste jag sova...

1 kommentar:

Anonym sa...

Buskspel är trevet men köra sönder mark och flyga i luften är allt bra tossigt;) Bra att du fick förtjänst på spektaklet.