torsdag 13 augusti 2009

Back on track!

Fast, från ett annat ställe! Jag är hemma nu. Dagarna i Meåfors gick till nedräkning och nu är jag här. I flickrummet. I lilla byn. Hösten har kommit, det är kallt ute och snart kommer nog många av det kvinnliga könet bjuda hem sina väninnor på tékvällar.

Imorgon ska jag till tandläkaren, därefter ska jag spendera helgen i Vilhelmina hos en av mina fina. Det känns bra, jag behöver det. Jag har varit på halvtaskigt humör sedan jag kom hem (det brukar vara så när man har varit borta och haft det bra, det är inget ovanligt för min del). Men jag har ju inte glömt vistelsen, och därför vill jag dela med mig av några bilder!


Påväg! Stannade i Hoting för fika.

Framme! Möts av bocken (som jag först var lite rädd för, och sedan blev vän med! Urban försökte förklara att getter inte har några sådana känslor, de vill bara ha mat av en. Men, jag tror honom inte. Jag och bocken blev skitbra kompisar och ingen kommer emellan det).

Tove & Jack


En av tusen andra saker Tove odlade och plockade runt i trädgården, underbart!

In med getterna!

På lördagen stod vi och sålde vid Urkult-festivalen! Jag träffade några vänner och fick se grymma artister!

NINA RAMSBY, helt otrolig

JASON "Timbuktu", vilket gung i publiken! Hoppade och dansade.

SUNDSTRÖM


Dagarna flöt på och vi åkte in till Ramsele!

Andra dagar bjöd vi på blåbärspaj och spelade musik

Eller så kunde man ju dra till Silsjönäs. Vädret var kanon och jag drack god saft, såg en revy och pratade med en trollkarl!

We love it

Vissa dagar målade jag lite, och skrev. Skönaste soffan!

Eller så skrattade vi vid matbordet

Fin resa. Åk till Meåfors och häng där i några dagar så ska ni se att ni blir människor igen.

GODNATT!

3 kommentarer:

Torparfrun sa...

Härliga bilder, Nathalie! Roligt att min vardag kommer med på bild också, själv tar jag ju bara bilder på sånt jag själv tycker är lite extra. Tack för de fina orden också. /Tove

Anonym sa...

Underbar bild på dig Tove och Jack!

/Miia

Caprifool sa...

Urban pratar strunt. Getter är de bästa vännerna man kan få. Och det kan visst vara ömsesidigt. Sådeså!