onsdag 4 juni 2008

Annorlunda arbetsuppgifter

Jag började dagen med att bara köra ett barn till dagis i Ramsele. Den yngre skulle nämligen fara på utflykt med Skogsnäs dagis, där hon från i sommar ska gå. Så här glad var hon när hon väntade på bilen som skulle ta henne till Junsele djurpark, fast först hade hon sagt hejdå till getterna, katten och hunden!

Sen var det lite allmän getskötsel innan jag skjussade min man till bilen som stod hos däckbytaren i grannbyn. Hemma igen fortsatte jag projekt "städa barnrummets kaos för att hitta Klaras glasögon". Under tiden lyckades jag övertyga folkbokföringen att de gjort fel som inte registrerat Saga som svensk medborgare utan finsk. Nu kanske jag kan få ett ID-kort till henne.

Bäst som jag höll på inne så ringde Janne från djurkontrollen på länsstyrelsen. Han ville titta på siffrorna i djurens öron och se dokumentationen kring djurhållningen. Hoppsan där försvann hela eftermiddagen tills Klara kom hem igen. Jag fick placera henne framför TV-n medan jag tog upp osten jag gjorde igår ur saltlaken.

Inne igen konstaterade jag att jag får vänta med middagen tills lillflickan vaknat framför TV-n. Städade lite till och när jag kom till momentet "sopa fram allt som åkt in under soffan" så kom de fram! I snart två veckor har de varit där och tryckt. Skönt - nu kan hon vänja sig vid dem igen innan vi ska hälsa på optisten nästa vecka.
Storflickan följde med en kompis hem efter dagis. Ikväll ska jag hämta henne från hennes första fotbollsträning. Hon var lika förväntansfull som lillasyster inför dagens program.

Inga kommentarer: