söndag 30 mars 2008

Sjukt många killingar

Idag var en lite lugnare dag. Bara tre getter som har killat. Men igår morse så pluppade det ut killingar till höger och vänster. Medan jag delade ut hö föddes 8 killingar av 5 getter och senare under dagen kom ytterligare två. Nu har vi drygt 30 småkillingar som skuttar omkring. Här är bilder från innan mjölkningen då vi samlar ihop dem i barnkammaren.




Lungt har jag också varit tvungen att ta det. Influensan har drabbat mej och nästan hela familjen. Fast getterna måste ju få mat och mjölkas ändå så det blir till att ta alvedon och utföra sysslorna i sakta mak.

5 kommentarer:

mossfolk sa...

Men ÅÅHH så söta! Här är en som hade bett snällt om studiebesök om det bara varit lite närmare :)

Anonym sa...

Ja inget att be för, mjölkas måste de:) Tack för visning av gulliga killingar och krya på dig.

Anonym sa...

Fyfasiken så bedårande söta dom är dom små liven. Titta bara på nedersta bilden på den lille trubbnosige :O)

Krya på dig!!!!

Torparfrun sa...

Denna influensan är grym. Nu orkar jag inte ens gå ner och räkna in nya killingar. Min man har börjat krya på sig lite så han får göra allt jobb - stackaren.

Anonym sa...

Jättesöta killingar!
Jag har också fått en stor släng av denna influensa inte roligt...
Krya på er!