torsdag 28 februari 2008

Exotiskt med sportbilar i Nordankäl

Kom nyss körande i godan ro hem från Ramsele där jag varit på utvecklingssamtal om mina barn på dagis. Tänkte att detta är en fin dag att ta lite kort på, hoppas jag får se något intressant efter vägen... och där stod de plötsligt. 12 svarta sportbilar:

Testförarna hade varit upp i Jukkasjärvi och en av dem visade mej ett glas av is som han lyckats bevara i 70 mil eller nåt. En annan gick mellan bilarna med en bärbar dator och såg viktig ut.

Sist måste jag visa att en bil faktiskt kan bli lite snygg med hjälp av naturen runt omkring (detta gäller inte min egen gamla Volvo som har bruna skönhetsdekorationer vid fälgen).


Kan någon nu tala om för mej vad det var för sorts bilar (som var så hemliga så att en varning utgick i ledet när de såg att jag plockade fram en kamera.)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ojoj..testförare. Jag tycker det här är lite häftigt...att dom åker ända upp till norra Sverige för att testköra bilar. SolSkuggan har nyss haft ett gäng boende hos sig och det var inte första gången.
Jag har ingen aning om varför dom inte gillade att du fotade...men jag tor att de här bilarna inte är släppta ute på marknaden än...utan är en ny typ av bil

Anonym sa...

Å heja, undra om inte dom kan anmäla dig för spionage,,,
Ja dess brukar vara topp hemliga..Risken är att du får en påringning från ett konkurrerande bolag som vill köpa bilderna:-))))
Nä hon ska inte valpa förräns nästa söndag,.. 1 vecka kvar alltså om hon inte spricker först!!
www.viattskennel.se
Nina

Anonym sa...

Nina igen,,
Leif hälsar att dom svart är flera porschar, den grå audi!
Häftigt tycker han...

Anonym sa...

Håller med Leif. Tänkte också säga att den grå är en audi o att det är många Porschar.

Linda sa...

Inte illa att få se bilar som inte "finns" ännu :)
Och vilket härligt snölandskap!

Anonym sa...

Jag tror inte jag lyckades fånga något hemligt på bild för efter att de stängt några dörrar och motorhuvar så lät de mej fota utan knorr. Fast de tog nog kort på mej och min skruttiga bil så de kan kolla upp mej...eller?
Såå...det var Porschar och en Audi. Fast jag tycker ändå att speglingarna i Porschen är det som gör den snygg ;-)

Anonym sa...

Kom ner och träna mer!
Nina

Anonym sa...

Detta var något jag inte trodde att jag skulle se i din blogg. Oväntat, ;) Miia

Anonym sa...

Det tyckte jag också, Miia!
Men det är fortfarande ingen som kommenterat den snygga bilden av Porschen med speglingar av både föraren och skogen...jag vill ha lite beröm för min fotokonst!

Anonym sa...

Hej Tove!

Vad roligt att se bilar uppe hos dig som har registreringsnummer från mina hemtrakter i Tyskland! "LB" på Porschen betyder Ludwigsburg och det är en stad 2 mil om min hemstad Böblingen i sydvästra Tyskland!

Kul att titta in hos dig ibland! Jag älskar förresten kortet du tog av Klara när hon ser ut som ett litet troll i snön med skidor och för stor mössa!

Hälsningar
Elfi

Anonym sa...

Elfi: Den mössan har hennes storasyster Jennifer tovat på skolan. Ludwigsburg...bitarna trillar dit, snart vet jag allt om dessa testförare.

beije sa...

svarta bilarna ser ut som olika versioner av Porsche 911, möjligtvis carrera eller olika GT* versioner.

Silver bilen är en Audi RS8

Svårt att se de andra bilarna :/