måndag 5 juli 2010

Lön för landskapsvården

Vi är inte bara ostproducenter vi är också landskapsvårdare. Varje dag får vi själva njuta av det öppna landskapet med ängarna ner mot älven. Våra gäster brukar bli betagna. Emellanåt får jag också glädjas åt arter av djur och växter som bara trivs vid brukad mark. Idag fladdrade den vackra makaonfjärilen omkring i kornas vinterhage. Kvällsvallningen hem gick via älven för att jag kände för en kvällspromenad. Där satt husse och vilade efter kvällens fiskepass. Jack fick ligga och passa getter på en blommande äng. En av blommorna är jag särskilt förtjust i att den trivs där, kummin, för dess frön plockar jag och kryddar vårt hembakta bröd med.

3 kommentarer:

Maj-lis och Siri sa...

Hej på er!
vilka fina bilder på getterna (ja även höskördarna) som är inlagda. mamma och jag har precis suttit och tittat på dem, hoppas det fina vädret håller i sig så ni får in resten av höet också.
Hälsningar Siri och Maj-lis som är i sitt sommarviste i Nordsjö med resten av sitt "gäng".

Torparfrun sa...

Tack! Ubbe hälsar till er.

SpinMeAYarn sa...

hejsan, vilka fina bilder, det verkar gott om vildblommor som växer i ängen, och det gör mig glad att se, där skulle jag vilja gå och kolla vilka blommor det var...skönt...