torsdag 1 oktober 2009

Möten med utsikt och insikt

Igårkväll var jag på ett speciellt knytkalas. Alla hade med sig något de gjort av lokala råvaror. Sedan smakade vi rätterna en efter en efter att få hört dess berättelse. Fantastiska smaker.Idag var jag på ett mathantverksmöte med utsikt över de nipor som betats av kor som vi åt kvällen innan. Insikten var att vi behövde bilda någon sorts förening för samarbete. Vi har ju redan varit iväg på Smaklustmässa tillsammans och det gav mersmak. Både trevligt och fruktbart att hjälpas åt.
Bilder kommer bara jag lyckas ladda över dem från min dator.

3 kommentarer:

Emmeli sa...

Vad aktiv och duktig du är Tove. Far och flänger överallt. Är ni hemma vecka 43? Jag och sambon kommer upp då och farmor och kalle kommer nog upp i slutet av vecka 42kan jag tro. Jag tänkte komma förbi och se när du vallar getterna om det går bra. Blev ju så imponerad av det sist.

Mvh Emmeli

Torparfrun sa...

Vi är nog hemma.

Christina sa...

Vilket spännande och roligt knytkalas!
Jag blir sugen bara jag ser bilden :)