tisdag 7 juli 2009

Barnvecka

Nästa vecka far barnen med morfar till Stockholm för vidare färd till sommarstugan där de ska vara en hel månad. Jag och Ubbe får tid till allt jobb vi måste göra på sommaren men vi våndas över att vara utan flickorna. Här är lite bilder på saker jag gjort med barnen nu innan de far.
Vi åkte ambulans för första gången jag och Klara. Hon hade sprängande huvudvärk.På sjukhuset sen hade den gått över och hon var frisk som en nötkärna. Troligen migrän, gör ont men är inte farligt... Så här glad kan man vara över nallen man fått i Ambulansen.Tvätta fönster behöver jag inte göra själv mera, med den nya sprutflaskan blev det en jätterolig lek.På Skule visfestival sålde jag getost och mese på det nya Lantbygdstorget medan min leopard och prinsessa gjorde festivalen osäker för alla.Den minsta hon rymnde ut i skogen och räddades tillbaka av en våffelgräddare. Där satt hon och mumsade när jag hörde mej efterlysas från stora scenen. Saga samlade ihop en rejäl hög med autografer av artisterna.
Precis brevid mitt försäljningsstånd fanns det en massa cirkusgrejer som barnen fick prova på alldeles gratis. Klara var imponerande duktig på att balansera tallrikar. En framtida karriär som servitris kanske?Igår var vi på cirkus i Junsele. Vi fick lite tips på vad man kan hitta på med getter och så fick barnen rida på kameler, roligt men det kostade många hundralappar...

1 kommentar:

Miia sa...

Roliga bilder. Skönt att det inte var något allvarligare!