lördag 13 juni 2009

Sommarkalender

Idag har jag varit på Hotings marknad. Jag hade inte riktigt räknat med att det skulle gå så bra. Getmesen tog slut innan halva dan hade gått så jag fick ringa Ubbe och be honom komma med mera. Barnen fick följa med och roade sig kungligt med karuseller och hopptält. Imorgon är det en ny dag där.

Gårdsbutiken har vi ju öppen alltid när vi är hemma och i sommar ska jag försöka ordna så det finns någon på plats varje dag. Ska man åka långt är det dock säkrast att ringa innan, mitt mobilnummer är 070-266 5006.

På måndag börjar försäljningen av min getost och mese på Hantverkshuset inne i Ramsele.

Edsele hembygdsgård kommer att ha min färskost och mese så man kan köpa goda tunnbrödsrullar där.

Cetehallen i Ramsele har min getmese som vanligt.

Technicus i Härnösand har min lagrade getost på sin ostbricka.

Själv kommer jag att fara runt på så många marknader jag hinner och ibland dubblerar jag genom att skicka Ubbe till någon samtidigt. Dessa marknader är klara och inplanerade:

Skule visfestivals landsbygdstorg fre 3 juli kl.17-21 och lö 4 juli kl 19-20.

Fjällsjömarknaden i Backe lö 4 juli kl10-17 och sö 5 juli kl 10-17.

Ramsele torgdagar fre 10 juli kl 10-17 och lö 11 juli kl 11-16.

Junsele marknad ti 14 juli kl 10-18 och on 15 juli kl 10-18.

Härnösands torg 24-25 juli kl 10 - 17

"Mat härifrån" står under Urkult i Näsåker to 30 juli, fre 31 juli, lö 1 aug, sö 2 aug dagtid på gräsplanen utanför konsum.

Siljsjönäs 1:1 lö 8 aug från kl 13 men inte ända fram till 1 då det slutar.

Selångers marknad utanför Sundsvall fre 14 aug - sö 16 aug.

Smaklust i Tantolunden i Stockholm fre 21 aug - sö 23 aug.

Korsmässomarknaden i Härnösand lö 12 sept kl 9-15.

Lycksele höstmarknad fre 25 sept - sö 27 sept.

Ja det blev mycket information men nu vet ni ;-)
Det kan bli ännu flera ändå för jag hittade luckor...

3 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Men jösses, räcker getterna till?
mvh R

Torparfrun sa...

Ny mjölk varje dag hela sommarhalvåret...

Emmeli sa...

Kollade igenom marknaderna för att se om jag skulle kunna leta upp dig och se hur du jobbar "live"... Näsåker, Urkult kan tänkas. Men serlånger marknad är jag absolut på, varje år... Kul att du ska dit. Hur långt brukar du åka för att göra reklam för dig?

//Pigan på bondgården