torsdag 25 juni 2009

Gästblogg av kusin Miia

Jag åkte ifrån storstadsliv i Stockholm och forskning på universitetet för ett par semesterdagar hos min kusin Tove och getgården.
Även fast jag har något av ett beroende för ost, speciellt för de från Tove, så måste medge att jag kände mig lagom handfallen när jag var med och mjölkade getterna första gången (det går tydligen inte hand i hand - hur mycket ost man än ätit så kan man tydligen inte mjölka getter per automatik)... Jag frågade något om getterna bits (har också frågat om hunden och katten bits). Har nu insett att visst kan några getter tycka att tröjan är trevlig att smaska på värre än så är det inte. Jag kan också meddela att inga av de andra djuren här på gården verkar bitas heller, i fall att någon är som jag och undrar.

Konstigt nog har jag haft underbart tur med vädret så det har funnits tid för både bad i älven och att ta fram latmasken i hängmattan (jag lyckades somna på mage..) Men i morgon kommer varken Tove eller Ubbe finnas här så då är det dags att ta fram landet-tjejen i mig ordentligt.

En sak är då säker från min vistelse här, getosten har aldrig smakat bättre...
over and out /mvh Miia


2 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Vilken lycka att ha en sådan kusin!
mvh R

Torparfrun sa...

Kung!