tisdag 30 juni 2009

Gästblogg av kusin Miia, del två

Nu har jag kommit tillbaka till min verklighet igen. Och det kändes lite surt när jag satt vid mikroskåpet i ett mörkt och kallt rum (jag brukar kalla det för fängelsehålan) och Tove ringde och sa att hon precis skulle ta sig ett dop i älven. Hmm, undra om de skulle behöva en piga...
Man kan undra hur det gick för oss när inte Tove och Ubbe var på plats och två noviser (jag hade hjälp av morfar Göran) fick sköta gården samt barnen. Det blev en viss förlust av mjölk och höåkern blev naggad i kanten. Men vad jag vet så sprang inga getter bort och barnen verkade inte tagit större skada (jag fick mycket fina teckningar när jag skulle åka hem så det verkar som att de forfarande gillar mig). Hårt jobbade vi, men kul var det. Och jag måste erkänna att jag skrytit hela dagen om att jag vallat getter med hjälp av en hund, tycker det är riktigt grymt. Det kanske man skulle bli get-vallare, leva som en nomad och bara valla sin flock dagarna i ända.


Förresten Tove: Vad tyckte du om plateringen av kålplantorna, det var fina rader om inte annat?
mvh Miia

1 kommentar:

Torparfrun sa...

Starkt jobbat att plantera i den värmen! Det ser fint ut, vi vattnade på måndan. Några plantor hamnade dock tillsammans så jag får sära på dem så de kan växa till sig riktigt.