tisdag 24 mars 2009

Skare är frihet

Jag får för en gångs skull tacka elektrikern för att han inte kunde komma. Då fick jag ett utmärkt tillfälle att spänna på mej skidorna och svischa ut över skarsnön på morgonen innan solen värmt igenom den.
En härlig tur ner över älven och till min favoritås. Såg på håll spännande spår av lodjur trodde jag så jag tog mej en avstickare till en bergknalle. Tyvärr hade det snöat på spåren så jag fick aldrig se några trampdynor men däremot såg jag att den antagligen var två och att de nosat runt bland nattlegorna för skogshönsen. Hittade även fjädrar efter en slagen järpe vars fjädrar var avbitna vilket visar att det var slaget av ett däggdjur och inte en fågel.
I Kista såg jag en överraskande skalle. Den var större än ett älghuvud och täckt av glasfiber. Någon antilop från Afrika som förirrat sig hit till de norrländska skogarna?

4 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Tänk, jag önskade att fler skulle hitta till din underbara blogg! Jag älskar att läsa om ditt liv och leverne.

mvh, Anja

Torparfrun sa...

Det är nog en hel del blyga som läser den utan att kommentera.

Anonym sa...

O ja det kan jag tänka mig, säkert många som läser den genom länken från min blogg. Själv sitter jag och önskar att jag hade ditt liv... Fast det har jag ändå till viss del.

Anonym sa...

Avunddsjuk på ditt härliga skidföre;( Men skallar på väggen är en makaber syn, fattar inte vad någon ser för tjusning i det.