onsdag 11 februari 2009

Snö - Sol - Skidor

Massor av snö och sol då kan jag inte hålla mej inne. Gav mej ut på skidor till älven trots att jag sjönk ner till knäna i snön. Åkte i hundens spår så gick det lättare.
Jack fick ta höga skutt för att komma fram i snön. Snön forsade framför honom som om han varit en plogbil.Men när t.o.m. en energisk border collie blir trött så inser man hur jobbigt det är att ta sig fram i snön. Efter denna bilden fick jag spåra åt honom fram till älven där en del av snön blåst iväg.När jag skulle vila var jag tvungen att klättra upp i den här sälgen för att inte sitta i snö upp till öronen. Det var ganska skönt att hänga som ett afrikanskt lejon i trädet och slumra till i solen.Hemma igen passade jag på att fota gråsiskorna som provianterade på fönsterbrädan.

5 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Vad härligt det ser ut. Saknar verkligen snö. Just nu så är det ett lätt snöfall men det vil ju inte bli ens bottenskyla.
mvh R

Anonym sa...

Jag saknar ORD! Så otroligt tjusigt! Helt underbart vackert!

mvh, Anja

Anonym sa...

Härligt mycket snö.

Unknown sa...

Vilka härliga kort av Jack! Och vad fint det är med snön! Blir jätte sugen att hälsa på er någon gång!
Kram,
Elfi

Torparfrun sa...

Jo, här bor vi mitt i alldenna vita fina snö. Riktigt trevligt när temperaturen går över -10 och solen skiner.