tisdag 30 september 2008

Nättrassel en vacker höstdag

Så fort frosten hade solat bort började jag flytta gethagen. Detta gör vi mer än en gång i veckan då vi har så få nät (höga viltnät som håller getter inne är dyra...).
Av diverse orsaker fick jag avbryta detta jobbet flera gånger under dagen. Getterna fick jag valla upp på skogen och på en outnyttnad grannlägda för att de skulle få mat ändå. Tur att jag har vallhunden Jack! Strax innan solnedgången blev hagen klar så imorgon kan getterna inviga den.
Jag fick äntligen vara med på bild själv då jag hade fotograf med idag - min sexårige dotter Saga.
Dessutom har jag fått städat, rensat runt ännu ett takbygge, planerat med snickaren, lastat av gods och lite annat gjort idag. Kunde även njuta riktigt av den sköna höstsolen medan jag vallade getterna på morgonen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte verkar du ha "fritidsproblem";))!

mvh, Anja

Torparfrun sa...

Vad är det???