söndag 25 maj 2008

Morotsskörd!

Årets första morötter är upptagna ur jorden. Fast om man ska vara noga så är det nog fjolårets sista. När jag vände med grepen i trädgårdslandet hittade jag en handfull kvarglömda morötter. Gott med lite primörer!
Jag har också gett getterna bete idag. Efterssom det varit så kyligt så har betet växt dåligt och vi har fortfarande kvar getterna i vinterhagen. Dessutom så har vi kvar en massa killingar som skulle strula till ett riktigt betessläpp. Därför frågade jag igår grannen om han ville ha sin gräsmatta klippt. Visst sa han och jag gjorde en liten bubbla ut från vinterhagen slingrande så buskar och träd hamnade utanför. Nu kan mina mjölkproducenter frossa på grönt gräs.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så härligt för dem! Vi lider också av försommartorkan, men bara bra för våra lättfödda hästar. Höskörden är det snart kritiskt för och alla sådda gärden. Regn regn ropar den törstige i öknen;)